mandag 22. november 2010

Travel helg! Men stor opptur!

Vært en helg med full aktivitet.
Begynte med rådyrjakt på lørdags morgen og før de andre var på post (Rolf og Olav) skaut eg et rådyr. Glade og fornøyde jegere hadde en trivelig stund med kaffikos før vi vendte hjem.

Ettermiddagen tok jeg med meg min sønn og nevø til et område på sør-Karmøy.
De skulle være med på rådyrjakt for første gang. Ikke at jeg hadde den store trua men optimistiske og med godt mot gikk vi ut i terrenget.
Hadde ikke gått mer en 45min før tre rådyr hoppet bortover myra. Jeg plasserte ungene med hendene for ørene og listet meg fremover mot dyrene. Skaut et rådyr. For en dag!

Søndag morgen satt jeg i kamuflasje, nøtteskrikå var nedpå for første gang. Men lyset var flatt og vanskelig så de gode bildene uteble.

Den store oppturen kom idag når jeg såg innom mitt viltkamera som overvåker åteplassen jeg har for ørn.
Stod 8 bilder på displayet og spent såg jeg igjennom bildene. ØRN. Det var som hjertet hoppet over flere  slag. Endelig!
Bildene har jeg sett igjennom  hjemme mange ganger. I sterkt motlys så skimter jeg ørnen. Det er ørn, havørn.

Nå blir det OL i mating fremover, får bare håpe at ørnen kommer nedpå når jeg sitter i kamuflasjen.


Jaktbildene er tatt med mobilkamera, men type dårligt.
Bildene av ørn er av et viltkamera men oppblåst.




2 kommentarer:

  1. Fantastisk!!!
    Eg hadde nerpå 2 nøtteskriker på mandag:)

    SvarSlett
  2. Takker!
    Skal bli spennende fremover,får håpe at det kan bli noen bilder av havørnen.

    SvarSlett

Hei du!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Viss du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din