mandag 8. november 2010

Kamuflasjer!

Har i mange år prøvd å få til fotografering av ørn uten de store resultatene. Først prøvde jeg og Ole Jakob Vorraa på sør-Karmøy. Det gav noen bilder av ravn men ingen ørn. Bygget deretter en kamuflasje i Sveio. Hadde store forventninger der men atter en gang ingen resultat. Ble foret med utallige trafikkdrepte rådyr men ingen ørn gikk nedpå.
Hadde også en periode et viltkamera der for å se om det var noe aktivitet i det hele. Men nei!
Skal viss ikke få de bildene av ørn.
Men sta som jeg er fortsetter jeg nå på gamle trakter.

Har vært på sør-Karmøy og fikset litt på den gamle kamuflasjen. Lagt ut rådyr og hengt opp viltkamera. Spennende å se hva som eventuelt går ned på byttet. Er nå med godt mot!

Har også brukt helgen på å rive ned min trofaste hønsehauk kamuflasje og erstattet den med en ny.
Er viktig å forandre på miljøet en fotograferer i for å få forskjellige vinkler og bakgrunner.





Var så heldig at jeg fikk besøk under arbeidet av Leiv Arne Åkset. Han ble med å snikret kamuflasjen ferdig. Det gikk noen timer men Tusen takk for hjelpen! Det var flott!
Søndagen ble barna mine med. Vi var og hentet røtter som blir brukt under fotograferingen av fugl. De hjalp meg også med den siste finpussen av kamuflasjen.
Kjekt at de er med.

Så nå er fuglematen på plass. Mat til mår og hønsehauk lagt ut og jeg venter spent på aktivitet i lia.

Det blir en spennende vinter.

Kanskje dette året blir det bilder av ørn i den ene kamuflasjen, mens mår og hønsehauk blir faste gjester i den andre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei du!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Viss du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din