søndag 15. april 2012

På orreleik med alle årstider!



"Vårens vakreste eventyr" kaller de det!
Og jeg er så enig, så enig!

De siste årene har jeg hatt med meg min sønn Markus på en overnatting, og det synes han er veldig kjekt.

Lørdag ettermiddag satte vi kursen innover, sol fra nesten skyfri himmel. Dette lover bra!

Oppe på spillplassen fant vi fort spillskit og tegn til aktivitet.
Teltet fikk vi opp og bagasjen på plass. Herligt!
"Nå koser me oss! ble raskt uttalt.

Utpå ettermiddagen ble det så kraftig vind at vi måtte sette opp flere barduner til teltet.
Ble meget kaldt så vi spilte spill inne.

Utpå kvelden kom de første dråpene og gjennom natten ble vinden bare sterkere.
Rett og slett ufyseligt!
Guttungen låg varm og god i både jervenduk og sovepose, verre med faren:-)

Ja,ja!

Tidlig på morgenen kom det fire spillende orrfugler på plass, liv og røre.
Den gode følelsen kom sigende, vårfølelsen.

Idet lyset kom sigende og isoen gikk på 3200 kom haglbygene. Som et maskingevær gikk det over spillplassen, orrfuglen trykket!

Etter det hadde roet seg ble det liksom ikke noe mere fart i spillet og fuglene hev seg på vingene.
I teltet satt far og sønn, lykkelige over at vårfølelsen var kommet!

Vår og vår, på veien ned kom snøbygene også!
Når jeg tenker over det så er det jo dette som skaper de største minnene.

Orreleiken 2012:

vind som ville bruke teltet som drage.
regn som holdt oss våken igjennom natten.
Hagl som la spillplassen brakk
og ikke minst snøværet på veg hjem!


Fantastiske minner!

Men noen Bilder ble det jo!
Ha en flott uke!










5 kommentarer:

  1. Hei.
    Fin historie og bra bildeserie fra kvalitetstiden mellom far og sønn:)

    SvarSlett
  2. Fin historie.. det var slik det begynte med han du dele ørneskjul og hubrobua med for 25 år siden... Hilsen far t Magnus...

    SvarSlett
  3. Så fina bilder! Vilken tur Markus har en Pappa som tar med honom på fina ävenyr.

    SvarSlett
  4. Kjenner det knytter seg i magen av forventning, når jeg leser og ser disse bildene. Skal på orreleik til helga, og håper på mine første bilder av arten.

    Flott skrevet og gode bilder.

    Knut Børge

    SvarSlett

Hei du!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Viss du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din