søndag 20. februar 2011

Mye i kamuflasje men lite bilder!

Vi bruker mye tid med kamera og ofte så går det ikke slik vi hadde håpet på!
Denne helgen har vært slik for meg!
Vært ute sent og tidligt, men ingen ting ville på minnebrikken.
Iallefall ikke av det jeg hadde håpet på!

Begynte på lørdagen med hauken som har vært stabil på foringsplassen.
Med godt mot og tidligt i kamuflasjen var jeg sikker på gode bilder.
Ikke en sky å se på himmelen.
Men nei! Denne morgenen har han nok fått noe annet i tankene!

Ok! sånn er det bare, det er ville fugler vi har med å gjøre!

Søndags økt i ørneskjulet. Rådyr og fisk på menyen!
Og en naturfotograf med særdeles godt mot!

Timene gikk og det brygget opp til fest.
Måker, Ravn og kråker startet det hele, jeg var sikker på suksess!
Plutselig forsvant alle nervøst, ørn tenkte jeg og var klar!

KATT!, en katt var ytterst i havgapet, hva skulle den der?
Nedtur!

Det ble ikke mer fest, lyset forsvant og igjen satt en lettere forbannet naturfotograf.

Men slik er det, noen ganger vil det seg bare ikke!

Legger med et bilde fra en tidligere opptur :-)




10 kommentarer:

  1. Hei Knut Egil
    Artig betrakning fra en naturfotograf,s til tider håpløse hverdag,men jeg ser jo også på innleggene under at lykken står en naturfotograf bi også iblant.
    Mvh. Kai Edvard

    SvarSlett
  2. Jeg kom til å tenke på en bok jeg leste nylig av Arne Nævra der han beskriver det å sitte i kamuflasje og ikke få noe utbytte. Du har nå vært heldig tidligere da! Fått mange bilder også. Fint bilde du har lagt ved også. Lykke til ved neste kamuflasjetur, håper du får mange gode bilder! Ha en god uke.

    SvarSlett
  3. He.. Katt ja. Flotte rovdyr det også, men litt for vanlige.
    Min sønn og jeg skal bygge oss et rovdyr/fuglskjul til sommeren. Glær oss! Håper på mange flotte opplevelser. Jeg pleier å tenke, at det er vi som trenger oss på, så da får vi være tålmodige også,)
    Likte ørnebildet ditt jeg:)

    SvarSlett
  4. Hei Knut.Kjenner følelsen å sitte og vente på ingenting.Det er litt av en tålmodighets prøve av og til.Overdriv med foringa,forskjellig for 3 plasser i nærheten av skjulet..lykke til.Bill

    SvarSlett
  5. Både litt morsom og ikke minst intressant lesning om det å sitte i kamuflasjen. Det er ingen dans på roser, som mange sikkert tror. Mange frustrerende timer, før en endelig kan juble over gode bidler.

    Hva med norsk huskatt, i vakker kystsol? Flott motiv. Eller? ;)

    Knut Børge

    SvarSlett
  6. Hej Knut Egil,
    Ja det var en bra betraktelse över hur det är att vara naturfotograf. Du berättar med inlevelse och själdistans med lite humor! Håll ut så småningom kommer belöningen ! Fin bild som du visar i inlägget.

    SvarSlett
  7. Vilken bra beskrivande text om hur det verkligen är där "ute" i gömslena. Timmar, läggs till timmar och inget händer. Det är ju också detta som är lite av charmen med naturfotografering man kan aldrig ta något för givet och man vet aldrig vad som skall hända.

    Fin, fin bild du har lagt till den texten.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvarSlett
  8. Hei!
    Takk for flotte og utdypende kommentarer!
    Flott!

    Knut! Nei! katt i vakker kystsol er ikke aktuelt :-)

    mvh Knut Egil

    SvarSlett
  9. Hello,
    Great picture of this wonderfull bird. Sharp and good colour in black and white. The background of this picture is very nice too.

    Greetings, Marco

    SvarSlett
  10. Hei Marco!
    Takk for kommentaren!

    mvh Knut Egil

    SvarSlett

Hei du!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Viss du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din