fredag 4. mai 2018

Full klaff på Tiurleiken:-)

Jeg har hatt en del døgn på tiurleik etterhvert, men hver gang har tiuren spilt på en annen myr, spilt på baksiden av teltet, blitt skremt el.
Aldri hatt full klaff som jeg har drømt om så mange ganger.

Denne gangen bar det til et nytt område i Sauda, et fantastisk flott område med gammel furuskog og mange flotte små myrer.

En god venn hadde hatt full klaff på leiken døgnet før, og var sikker på at det kunne bli god gang det neste døgnet også.
Jeg var råklar når jeg kjørte innover.

Før klokken åtte på kvelden var vi innlosjert i hvert vårt telt, og regnet begynte hølje ned.
Hørte ingen ting av det som skjedde på utsiden.
Jeg krøp godt nedi posen og sovnet.

Rundt 04.30 våknet jeg av tiuren som spilte på høyre side av myren. Gikk frem og tilbake med to røyer rundt seg.
Beveget seg etterhvert på en kolle rett framføre meg og der ble tiuren resten av morgenen tidlig formiddag.
Spilte flittig mens røyene var rundt han hele tiden.
Fikk ved et par anledninger en ung tiur på besøk som den jaget med full styrke bort.

Han var sjefen.

Utpå morgenen ble det totalt tre parringer vi fikk fotografert, og etter den seansen for både røyene og sjefen nedover lia.

Igjen satt vi to fotografer med hundrevis av bilder på minnebrikkene og et stort smil om munnen.

DETTE VAR RÅTT!

Vell hjemme foran Mac`en kan jeg konstantere at opplevelsen ble godt fanget opp av kamera:-)

Tusen takk for at jeg fikk komme å fotografere på denne flotte leiken, dette gav minner for livet:-)

Takk!

























6 kommentarer:

  1. veldig fine bilder, hvor ble bildene tatt?
    Hilsen Nikolai!
    håper på svar

    SvarSlett
  2. With all the doggone snow we have gotten as of late I am stuck inside , fortunately there is the internet, thanks for giving me something to do.
    With all the doggone snow we have gotten recently I am stuck inside , fortunately there is the internet, thanks for giving me something to do.
    I got a lump in my throat when I thought of that.


    TOP Google Ranking On Your Site

    SvarSlett
  3. continue with the the great work on the site. I appreciate it. Could maybe use some more updates more often, but im sure that you got some more or better things to do like we all have to do unfortunately. :p
    Hello. impressive job. I did not anticipate this. This is a splendid story. Thanks!
    shopbymark

    SvarSlett
  4. Thanks for the information appreciated been reading for awhile, and just wanted to let you know I continue to enjoy your writing.
    Royal nellson dollette boxing fiddlesticks fissette peerson ragdoll joswig
    sodium hypochlorite amazon
    china air purifier
    korean air purifier brands

    SvarSlett
  5. Great Article!. I love to explore this type content like you guys. Keep it up! Regards - satta matka

    SvarSlett

Hei du!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Viss du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din